کد خبر: 1198358
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳
فرماندار اسلامشهر گفت: تکمیل انشعابات و ایجاد سرانه‌های موردنیاز همزمان با بهره‌برداری پروژه ۲۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن ضروری است.
محمدرضاعباسی

 جلسه مشترک  شورای مسکن و ستاد بازآفرینی شهرستان اسلامشهر با حضور معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان تهران و مسئولین شهرستان اسلامشهر در حوزه مسکن و شهرداران شهرهای اسلامشهر،چهاردانگه و احمد آبادمستوفی عصر امروزدر سالن جلسات فرمانداری اسلامشهر برگزار شد.

حسین حبیبی فرماندار شهرستان اسلامشهر در این نشست با تاکید بر ضرورت پیگیری انشعابات پروژه  شهید همت نهضت ملی مسکن توسط مجریان طرح اظهارکرد:با استفاده از تجربیات و ضعفهای پروژه های ساخت مسکن انبوه همچون مسکن مهر و... می توان شرایطی را برای افرادی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند، بوجود آورد تاآنها پس از دریافت واحدهای خود با مشکلی مواجه نشوند.

وی با تاکیدبر اهمیت پیش بینی و اجرای راههای دسترسی مناسب برای این پروژه، افزود: در زمینه تامین و اجرای سرانه های مختلف ازجمله سرانه های آموزشی وبهداشتی نیز تاکید داریم که حتماً با تکمیل شدن واحدها،سرانه های موردنیاز از جمله مدارس این مجموعه ۲۶۸۰ واحدی نیز ایجاد وآماده بهره برداری شود.

فرماندار شهرستان اسلامشهربا اشاره به روند اجرایی طرحهای نهضت ملی مسکن در این شهرستان، بیان کرد: علاوه بر پروژه ۲۶۸۰ واحدی نهضت  ملی مسکن(شهید همت) در عدل آباد، پروژه ۷۷۰ واحدی شهید کلانتری در جوار روستای ده عباس هم با پیگیری‌های انجام شده مسئولان استان و اسلامشهر درحال رفع مشکلات و آغاز عملیات اجرایی است.

وی با اشاره به مشکلات حوزه مسکن در اسلامشهر،  تاکید کرد: یکی از دلایل گرانی مسکن تخلفات مشاورین املاکی است که مجوز فعالیت هم ندارند و با گزارش رئیس اتحادیه املاک مشخص شد که برخی از این واحدها پلمپ شده‌اند، همچنین تاخیر در پرداخت تسهیلات بانکی برای خرید مسکن هم موجب گرانی مسکن شده، که پیگیری‌های لازم جهت تسریع و رفع معضلات این حوزه انجام می‌شود.

رئیس شورای مسکن شهرستان اسلامشهر، گفت : مشکلات حوزه مسکن بارها در ملاقات‌های مردمی، نشست‌های میز خدمت و جلساتی که در خدمت مردم هستیم مطرح شده و باپیگیری هاو بازدیدهایی از سطح شهرستان داریم، در تلاشیم تا بتوانیم دغدغه مردم را در این حوزه برطرف کنیم، چرا که موضوع مسکن دغدغه دولت هم هست و در جلسات منظم شورای مسکن برای رفع بخشی از مشکلات مردم و افزایش رضایتمندی به آن پرداخته می شود. وی با اشاره به وجود مشکلات زیادی در حوزه بافت‌های فرسوده شهرستان،خاطر نشان کرد: ما بزرگترین پهنه بافت فرسوده شهرستان را در شهرک امام حسین(ع) داریم، که با اقدامات خوب شهرداری در این شهرک و اعطای بسته‌های تشویقی مانند تخفیف ۹۰ درصدی صدور پروانه ساخت،تلاش می شودزمینه سکونت مردم در فضایی ایمن فراهم بوجود آید.

وجود ۱۵۹ هکتار بافت فرسوده در شهرستان اسلامشهر، در ادامه این جلسه وکیلی رئیس سازمان بازآفرینی شهری شهرداری اسلامشهر با ارائه گزارشی از وضعیت پهنه بندی بافت‌های فرسوده شهرستان اسلامشهر، اظهار کرد: ازمجموع ۱۵۹ هکتار بافت فرسوده موجود در شهرستان اسلامشهر ۱۰۴ هکتار در شهر اسلامشهر و مابقی در شهر چهاردانگه قرار گرفته است.

وی افزود: با هدف بازآفرینی فضاهای شهری، جمع آوری آب‌های سطحی، نوسازی آسفالت، تامین روشنایی معابر فرعی و اصلی، اعطای تخفیف در صدور پروانه ساخت بافت‌های فرسوده، احداث زمین‌های چمن و افزایش سرانه ورزشی، احداث پارک شش و نیم هکتاری، بازگشایی معابر، رفع مشکلات اسناد قولنامه‌ای و اوقافی و صدور سند برای این اسناد،در شهرک امام حسین(ع)از سوی شهرداری اسلامشهر، انجام شده است. وکیلی با اشاره به سایر اقدامات  مجموعه شهرداری، بیان کرد: احداث ایستگاه تاکسی، احداث فضای سبز حاشیه‌ای، تکمیل سالن ورزشی چند منظوره، تکمیل سایت مدیریت بحران، بازگشایی خیابان امام حسین(ع) و تغییر کاربری‌ها در دستور کار ستاد بازآفرینی قرار دارد و در حال انجام است.

مجتبی صادقی مدیرراه و شهرسازی جنوب غرب استان تهران  هم در این نشست ، با ارائه گزارشی از وضعیت پروژهای نهضت ملی مسکن ، بیان کرد: یکی از مهمترین موانع و مشکلات اجرای طرحهای نهضت ملی مسکن، عدم همراهی و همکاری دستگاه ها و اد ارات  مرتبط با مسکن با مجریان طرح ها است که مانع از پیشرفت سریع طرحها می شود.

صادقی افزود : با پیگیرها و تاکیدات مقامات استانی و فرماندار ، تعداد ۲۰۰ ودحد مسکونی  از پروژه شهید واوان تا دهه فجر سالجاری  تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر